2020年6月14日日曜日

あじさいスポット雨引観音 Amabiki Kannon ~Famous hydrangea temple~


梅雨の季節になりましたね。あじさいスポットとして有名な雨引観音にきました。境内やその周辺には,3000株のあじさいが咲き誇り、小雨に濡れて美しく輝いていました。

The rainy season has arrived in Japan. We came to Amabiki Kannnon, famous hydrangea temple.

In the pricuncts and its surroundings, 3000 hydrangeas were in full bloom,  shining beautifully under the light rain.






 
境内には孔雀がいました。羽を広げた美しさときたら芸術的です!感動しました!
There was a peacock in the pricincts. The beautiful of spread wings is artistic. I was impressed.
 
お昼は「薬膳中華茶房 三笠」でラーメンをおいしくいただきました。コロナ対策の為、テーブルは一つ空きです。落ち着いた雰囲気で、ゆったりと昼食を楽しみました。  

At lunch, we had a delicious ramen at “Mikasa Yakuzen Chinese tea house”.Every other table is vacant to prevent corona. We enjoyed a relaxing lunch in a calm atmosphere.
 

0 件のコメント:

コメントを投稿

いよいよ梅雨明け 夏のつくば霞ヶ浦りんりんロード!Finally rainy eason has finished. Summer has comed in ring-ring road!

    今年の梅雨は長かったですね。 8 月になってからの梅雨明けです。朝から気持ちの良い青空が広がり、早速サイクリングスタート。土浦港から霞ヶ浦ふれあいランドに向かって出発しました。   This year rainy season has been longer t...