2020年5月24日日曜日

新緑の美しい筑波山へ To beautiful Mt.Tsukuba with fresh greenery


今日は、朝から気持ちの良い晴れ間が広がり、最高気温25度の爽やかな陽気。サイクリング日和です。

早速、土浦からりんりんロードで筑波山へ向かいました。

美しい新緑に囲まれたりんりんロード。桜の季節とは、また違う味わいです。

田植えが終わったばかりの水田に、筑波山が逆さに映り、美しく輝いていました。

多くのサイクリストやショギング、散歩する人達とすれちがいました。

筑波山神社にも多くの人が参拝に来ていました。

旅館、ホテルはお休みでしたが、土産物店やお食事処は開いていて、少しずつ賑わいを取り戻しつつあります。

Today, a pleasant sunny day spreads from morning, with maximum temperature 25 degreeds and a refreshing mood.

It is a good day for cycling.

Immediately, I went cycling to Mt.Tsukuba on ringring_road.

Ringring_road is surrounded by beautiful fresh greenery. The scenery is different from the cherry blossom season.

Mt.Tsukuba was reflected upside down on the paddy field that had just been planted, and it was shining beautiful.

I met many cyclists, joggers and walkers.

At Mt.Tsukuba shrine, I found many people came to worship .

Although the inn and hotel have been still closed, souvenir shops and restaurants are opened!

Normal everyday life is gradually returning little by little.

 
 
 

0 件のコメント:

コメントを投稿

いよいよ梅雨明け 夏のつくば霞ヶ浦りんりんロード!Finally rainy eason has finished. Summer has comed in ring-ring road!

    今年の梅雨は長かったですね。 8 月になってからの梅雨明けです。朝から気持ちの良い青空が広がり、早速サイクリングスタート。土浦港から霞ヶ浦ふれあいランドに向かって出発しました。   This year rainy season has been longer t...